Optimizare SEO – datorită motoarelor de căutare sursa noastră de informaţie este îmbunătăţită zilnic. La ora actuală, pe Internet se caută informaţii din toate domeniile de activitate şi în acelaşi timp apar site-uri noi care oferă servicii, documentaţii, produse, etc.
Toate companiile sau persoanele care deţin un website doresc să ajungă cat mai sus în rezultatele organice pentru îmbunătăţirea vânzărilor sau a traficului pe site. Problema este că ne lovim toţi de diverse probleme care ţin de optimizare SEO sau promovare.
Optimizarea SEO, este serviciul cel mai important care ar trebui aplicat oricărui website şi voi dezvolta acest subiect pentru că este un serviciu profesional şi nu poate fi aplicat de către un simplu utilizator. Website-urile create de compania noastră sunt create pentru utilizatori, nu pentru noi.
Spun asta pentru că în structura unui website trebuie să existe modalităţi de administrare şi actualizare accesibile oricarui utilizator normal şi care să nu necesite persoane specializate pentru administrarea sau configurarea site-ului.
Ce ar trebui să cerem unei companii pentru site-ul nostru!
Cerinţele sunt destul de simple şi nu necesită experienţa în domeniul SEO, sau Web Design. Dacă plătim o companie sau o persoană pentru dezvoltarea unui website şi nu avem decat “satisfacţia culorilor”, banii sunt din start pierduţi.
Un website nu înseamnă numai partea de design! Cu un website frumos şi prost configurat nu vom vinde produse sau servicii şi cu siguranţă va trebui să apelăm la alte companii pentru optimizare SEO şi promovare Web. Iată ce ar trebui să specificaţi unei companii în cazul în care dorţti un website:
- Design-ul stabilit de Dvs., sau să cereţi un exemplu care să poată fi studiat online
- Optimizare SEO on-page
- Promovare standard
Partea de design nu o punem în discuţie pentru că un website va trebui creat în funcţie de domeniul de activitate al companiei Dvs., sau dupa cerinţele Dvs.
Optimizarea SEO on-page (punctul forte), va trebui aplicată obligatoriu pentru că site-ul trebuie să aibă o încarcare rapidă în browser, imagini optimizate, fişiere optimizate şi o structură de link-uri bine pusă la punct.
Promovarea standard ar trebui aplicată de către compania care dezvoltă siteul. În momentul în care site-ul meu va fi finalizat şi pus online, dacă nu se aplică acest serviciu, motoarele de căutare şi în special Google, nu vor indexa decât în timp conţinutul site-ului şi nu cred că este bine să investiţi într-un website doar să existe în Internet, va trebui să aducă beneficii pentru că acesta este scopul final.
Puteţi testa site-ul Dvs., sau al companiei care dezvoltă proiectul Dvs., cu un tool foarte bun şi gratuit de la Google. Tool-ul respectiv vă arată dacă site-ul este optimizat pentru telefoanele mobile şi calculatoare de birou sau laptop-uri. Dacă procentul de optimizare SEO nu depaşeşte 70%, va trebui să apelaţi la o companie specializată în acest domeniu şi la care veţi plati alţi bani!
Testati cu: Google Page Speed Insights
Puteţi instala în browser-ul Dvs., Mozilla Firefox, suplimentul Firebug şi Page Speed, pentru Firefox. Rezultatele vor fi diferite însă veţi putea avea o imagine despre optimizare SEO a site-ului Dvs.