Externe, importanța acestor link-uri pentru optimizare SEO. Când creați un website doriți să ajungă în…
Afacerile mici, top 10 probleme cu care se vor confrunta în 2023
Afacerile mici trebuie să facă față nenumăratelor provocări în fiecare zi. Deoarece trebuie să lucreze cu un buget restrâns și cu mai puțini angajați.
Aceste companii sunt primele afectate în fața oricărei adversități sau calamități. Devine necesar să aveți cunoștințe aprofundate despre factorii care pot duce la o posibilă recesiune a evenimentelor. Nu trebuie să fii expert economic să-ți dai seama că după un regres revii foarte greu.
Afacerile mici trebuie să depună eforturi mari pentru a supraviețui printre “rechinii mari”. Este o constatare tristă faptul că 20% din entitățile de afaceri mici eșuează până la sfârșitul primului an. Numărul crește la 50% și 80% până la sfârșitul celui de-al cincilea și respectiv al zecelea an.
Pentru a supraviețui și a crește cu succes în aceste vremuri competitive, o companie trebuie să cunoască motivele eșecului. Clic aici pentru informații de Marketing.
Astăzi, pe blog, ne-am gândit să abordăm acest subiect. Nu vom intra în zona de management, deoarece factorul uman este complex. În articolul de astăzi vom încerca o privire asupra problemelor generale într-o lume tot mai conectată.
10 probleme cu care se confruntă afacerile mici
Aceste probleme au fost scoase la iveală de un sondaj aplicat economiei Statelor Unite ale Americii.
Fiindcă există teorii care susțin că adevăratul motor al economiei sunt afacerile mici, considerăm oportun ca să menționăm aceste probleme. S-ar putea ca la un sondaj similar aplicat în România, problemele să fie aceleași, dar să aibă o ordine diferită.
Din acest considerent am hotărâm să abordăm acest subiect într-un articol separat. Dacă sunteți antreprenor sau proprietar de afacere și ați identificat și alte probleme, vă invităm să împărtășiți experiența în secțiunea de comentarii.
Calitatea muncii
22% dintre respondenții sondajului au ales calitatea forței de muncă pe prima poziție în listă cu privire la primele 10 probleme pentru afacerile mici.
O entitate de afaceri mici are nevoie de forță de muncă pentru desfășurarea activităților sale comerciale. Munca este unul dintre factorii cruciali de producție. Acest aspect poate afecta lanțul de aprovizionare.
Calitatea forței de muncă este cea care se dovedește a fi un factor determinant al prosperității economice.
În multe țări, forța de muncă nu este la fel de bună din punct de vedere calitativ pe cât o veți găsi în economiile dezvoltate. O afacere nouă sau mică nu poate externaliza forța de muncă din cauza costurilor ridicate, deci are de-a face cu cele disponibile.
Conform unui raport CNBC din 2019, 52% dintre respondenți au considerat calitatea forței de muncă drept cea mai importantă problemă cu care se confruntă o afacere mică.
Devenea o provocare pentru ei să angajeze forță de muncă calificată. Acest lucru are un impact mare asupra conducerii afacerii care are nevoie de forța de muncă pentru supraviețuire și creștere.
Impozitele
17% dintre respondenți au ales impozitele pe poziția 2-a de pe listă. Impozitele și taxele pot falimenta la propriu o afacere.
Entitățile de afaceri mici sunt considerate una dintre cele mai importante forțe motrice din spatele economiei. Încă trebuie să plătească impozite de diferite categorii. Asta se dovedește a fi o povară imensă asupra entităților.
Mai mult, proprietarii de afaceri ar trebui să aibă cunoștințe complete despre politicile fiscale. În caz contrar, vor trebui să plătească penalități stricte. Și nu este tocmai plăcut să te trezești într-o bună zi că ANAF ți-a blocat conturile și nu mai poți face tranzacții.
Reglementările guvernamentale și birocrația
14% dintre respondenți au ales reglementările guvernamentale și birocrația pe poziția a 3-a. Chiar dacă se vorbește tot mai mult în ultimul timp despre digitalizarea serviciilor publice.
Entitățile de afaceri mici trebuie să facă față multor birocrații din partea guvernului înainte de a începe activitatea legal. Complexitatea reglementării este adesea o problemă pentru mulți începători.
Sarcina de reglementare este adesea considerată disproporționată pentru întreprinderile mici. O creștere a reglementării are ca rezultat o scădere a entităților de afaceri mici și o creștere a corporațiilor mari.
Documentele și conformitatea împovărează întreprinderile mici, deoarece înseamnă mai puțină productivitate și chiar mai puțin profit. Multe firme mici nu au bugete potrivite pentru promovare web sau internet marketing, de avocați specializații nemaifiind vorba.
Afacerile mici pot înregistra vânzări slabe
13% dintre respondenți au ales “vânzări slabe” pe poziția a 4-a. Motivul este cât se poate de rațional. Fără un cash flow sănătos afacerea nu are cum supraviețui în fața concurenței.
Lipsa cererii pe piață este un motiv fundamental pentru vânzări slabe. Conform unui raport publicat în CG Insights 2019, 42% dintre entitățile de afaceri mici au eșuat. Eșecul a avut loc deoarece cererea pieței a fost deficitară, rezultând vânzări slabe.
2020 nu a fost diferit, deoarece pandemia nu le-a permis micilor întreprinderi să facă progrese. În cele din urmă, acest lucru a dus la un randament slab al departamentului de vânzări.
Estimările arată că 2023 va fi mult mai provocator. Sunt specialiști care menționează că abia anul acesta vom vedea adevăratele repercusiuni.
Concurența întreprinderilor mari
9% dintre respondenți au ales concurența întreprinderile mari pe poziția a 5-a. Concurența este sănătoasă și duce la inovație. Dar când discutăm de piața liberă, afacerile au bugete și instrumente diferite. O afacere cu 5 angajați nu poate concura cu o corporație cu 5000 de specialiști.
“Competiția” este numele jocului în fiecare tip de afacere. Devine imperativ să știi ce se întâmplă în împrejurimile tale dacă vrei să duci entității tale un pas mai departe spre creștere și realizări.
Neacordarea atenției concurentului dvs. se poate dovedi o nenorocire severă pentru o afacere de mici dimensiuni.
Întreprinderile mari au resursele necesare pentru a colecta date și informații cu privire la produsele existente, prețurile lor de piață, marjele de profit și orice produse noi pe care concurenții le vor lansa în curând.
Este o luptă pentru supraviețuire ca o afacere mică să facă aceeași performanță. Pur și simplu nu își permite să cheltuiască atât de mult timp, bani și efort pentru companiile ei rivale.
Atunci când nu aveți informații despre concurent în mâinile voastre, nu vă puteți adapta și modela politicile în ceea ce privește produsele, prețurile etc. Nu puteți satisface cerințele pieței și ale consumatorilor. Aceasta este o problemă uriașă și adesea are ca rezultat un obstacol pentru companie.
Costul sau disponibilitatea asigurării
8% dintre respondenți au ales costul/disponibilitatea asigurării pe poziția a 6-a. Aici intrăm într-un mindset pe care nu toți proprietarii de afaceri mici îl pot avea.
Asigurarea este o marfă dorită a fiecărei companii, dar are un preț ridicat.
Prima problemă cu care se confruntă o afacere mică este disponibilitatea asigurărilor. Cea de-a doua problemă este costul primei. Ambele sunt o povară la care mica afacere nu poate face față, mai ales la început, când nu își poate permite cheltuieli suplimentare.
Afacerile mici se luptă cu costul muncii
8% dintre respondenți au ales costul forței de muncă pe poziția a 7-a.
Când o țară are forță de muncă calificată proprie, nu există un motiv clar pentru externalizarea din alte țări. În acest fel, forța de muncă devine ieftină. În țările foarte dezvoltate, veți găsi două tipuri principale de muncă.
Unul este ieftin, dar nu este de bună calitate, iar entitățile din întreprinderile mici nu vor să angajeze astfel de forță de muncă locală.
Cealaltă este de bună calitate, dar are un preț ridicat, iar entitățile mici nu își pot permite asemenea cost.
Costul unei forțe de muncă bune a fost o problemă de vârf pentru întreprinderile mici din țările dezvoltate. Din acest motiv, vedem acuma că o bună parte din suportul tehnic al Facebook (chiar dacă este o corporație extrem de mare) se află în India sau alte țări din Asia. 😅
Altele
6% dintre respondenți au ales alte probleme pe poziția a 8-a.
Incertitudinea joacă adesea un rol semnificativ în doborârea unei afaceri. Anul acesta a fost anul pandemiei, care a avut ca rezultat lockdown-ul din majoritatea țărilor. Multe afaceri mici, în special în domeniul HORECA, nu și-au mai permis să achite chirii.
Afacerile mici au fost victimele colaterale ale acestui război. Pentru ei a fost o provocare să supraviețuiască în momente atât de dificile.
Conform statisticilor publicate recent în Facebook 2020, 70% din afacerile mici au fost nevoite să se închidă în martie 2020, când pandemia a creat ravagii. Chiar și acum, 31% dintre ei nu se află într-un mod operațional.
Chiar și brandurile mari s-au confruntat cu diverse probleme. Multe din ele au redus consistent bugetele alocate pentru internet marketing.
Tot în acest motiv intră și următorul aspect. Multe afaceri mici s-au trezit în situația că nu au o prezență online. Nici măcar un website de prezentare. După cum putem vedea, aproape la un an de la începutul crizei, pentru supraviețuitori, un magazin online a fost soluția de a rămâne pe piață.
Inflația
2% dintre respondenți au ales inflația pe poziția a 9-a.
Afacerile mici nu pot supraviețui în primul an din cauza inflației. Uneori, entitățile mici nu o consideră o amenințare semnificativă și nu iau în considerare toate aspectele conexe.
Fără măsuri preventive la debut, se poate dovedi dezastruos și poate deveni o amenințare severă pe termen lung.
Finanțele și ratele dobânzilor sunt o piedică pentru afacerile mici
1% dintre respondenți au ales ratele de finanțare și de dobândă pe poziția a 10-a.
Finanțele sunt un alt motiv important pentru care o afacere mică eșuează adesea. Entitățile mici nu au luxul unui sprijin financiar puternic și este o luptă pentru ei să ajungă la capăt.
În cele mai multe cazuri, acestea rămân fără numerar și devine dificil să răspundă în mod adecvat cererilor de afaceri.
Dacă o entitate încearcă să împrumute fonduri, atunci rata dobânzii este, de asemenea, ridicată. În acest caz, dacă o afacere mică nu ia un împrumut, aceasta va duce la pierderi suplimentare și, dacă va lua unul, va trebui să plătească dobânzi uriașe. În cele din urmă, va duce la o pierdere a veniturilor.
Chiar mai mult, afacerile mici nu au cu ce garanta împrumutul, iar băncile preferă să nu se complice. Evident, este o un dezavantaj enorm, în special, pentru dezvoltarea afacerii.
Gând final
Întreprinderile mici trebuie să înțeleagă toate avantajele disponibile în peisajul actual pentru a facilita oportunitățile de creștere și dezvoltare.
Cea mai recentă tehnologie, instrumente inovatoare și angajarea de specialiști talentați sunt câteva modalități de a gestiona, atenua și depăși problemele cu care se pot confrunta întreprinderile mici.
În acest fel, proprietarii de afaceri mici trebuie să ducă o luptă de gherilă, din poziții mult mai mici. Cum a arătat perioada asta de pandemie, scăparea pentru cei mici stă în online.
Iar când discutăm despre online, în primul rând discutăm despre servicii SEO și social media. Ambele trebuie susținute de un website care prin web design respectă identitatea de marcă a afacerii.
Dacă sunteți în impas, iar “online” vă sperie, nu ezitați să completați formularul nostru de contat. Împreună vom încerca să elaborăm o strategie de promovare web care să vă asigure vânzări pentru a putea supraviețui. Acesta trebuie să fie obiectivul dvs. pe termen scurt.