Skip to content
0754 308 781 office[at]kseo.ro
Experiența pe pagină, un nou factor de clasificare Google

Experiența pe pagină, un nou factor de clasificare Google

Cu câteva luni în urmă, Google a anunțat Web Vitals. Este un nou set de valori pentru a măsura viteza și experiența utilizatorilor pe website-uri. În acest sens experiența pe pagină va ajunge la o nouă dimensiune.

Google a anunțat că aceste valori se vor transforma într-o actualizare a algoritmilor de bază.

Vor fi noi modalități de evaluare și clasare a website-urilor pe baza experienței pe care o oferă.

Această actualizare urmează să fie implementată în 2021.

Experiența pe pagină contează

În 2010, Google a anunțat că va ține cont de viteza website-ului în timp ce determina clasamentele.

În 2018, motorul de căutare a urmărit factorul de clasificare a vitezei paginii în rezultatele căutării mobile.

Acum, Google anunță o nouă actualizare care analizează o varietate de valori noi sau actualizate.

Acestea vor fi combinate cu alți factori pentru a îmbunătăți experiența pe pagină pentru utilizatori. Experiența pe pagină?

Într-o lume ideală, ai da click pe un link din rezultate, iar pagina corespunzătoare va apărea instantaneu.

Cu toții știm că acesta este doar un vis.

De-a lungul anilor, paginile au crescut doar ca dimensiune.

Popularitatea JavaScript le-a făcut din ce în ce mai complexe și mai greu de încărcat.

Chiar și cu conexiuni la internet rapide și dispozitive puternice, încărcarea unei pagini poate fi o provocare.

Pentru utilizatori, așteptarea încărcării paginilor poate fi stresantă.

Nu mai vorbim de “performanțele” pe care le oferă unele website-uri ce duc la click-uri greșite și altele asemenea.

Ani de zile, optimizare SEO însemna în mare parte optimizarea vitezei.

Timpul de încărcare este doar o parte din ecuație, iar cealaltă parte este mai greu de definit și măsurat.

Este vorba despre modul în care un utilizator experimentează toate acele optimizări. Website-ul ar putea fi rapid în funcție de valorile importante, dar se simte rapid?

Astfel, este timpul să aruncăm o privire drastică asupra experienței pe pagină.

Potrivit Google, “experiența pe pagină permite oamenilor să realizeze mai mult și să se angajeze mai profund. O experiență proastă ar putea fi un obstacol în calea unei persoane de a găsi informațiile valoroase.

Web Vitals

La începutul lunii mai 2020, Google a anunțat Web Vitals.

Un set detaliat de valori pentru a ajuta pe oricine să determine oportunitățile de a îmbunătăți experiența.

În cadrul acestor valori noi, există un subset de valori pe care ar trebui să se concentreze fiecare proprietar.

Potrivit Google, “Core Web Vitals sunt un set de valori reale, centrate pe utilizator”. Fiecare Core Web Vitals analizează o anumită piesă din puzzle-ul experienței pe pagină.

Împreună, ajută atât Google cât și proprietarii să înțeleagă experiența percepută a unui website.

Core Web Vitals sunt disponibile în toate instrumentele Google care măsoară experiența pe pagină.

Valori importante pentru experiența pe pagină

Core Web Vitals va evolua în timp, iar alte noi valori ar putea fi adăugate la valorile existente.

Pentru 2020, Google a identificat trei puncte specifice:

  • viteza de încărcare;
  • interactivitatea;
  • stabilitatea vizuală.

Aceste puncte corespund cu trei valori noi:

  • LCP – această valoare arată cât timp durează cel mai mare element de conținut pe care îl vedeți în viewport;
  • FID – examinează cât timp durează pe un browser să se răspundă la o interacțiune declanșată de utilizator;
  • CLS sau cumulativ Layout Shift – acest nou indicator măsoară procentajul ecranului afectat de mișcare.

După cum vedeți, valorile de bază nu se uită pur și simplu doar la cât de rapid se încarcă ceva. De asemenea, acestea analizează cât timp durează ca elementele să fie gata de utilizare.

CLS este cea mai avansată valoare a grupului.

Aceasta nu are nicio legătură cu viteza, ci cu împiedicarea unei experiențe proaste a utilizatorului.

Un exemplu ar putea fi apăsarea unui buton greșit, deoarece un anunț a fost încărcat în momentul final.

Gândește-te cum te simți când se întâmplă asta? Destul de furios, nu?

Combinarea noilor valori cu factorii de clasament existenți

Lansarea Web Vitals a fost de remarcat de la sine, însă Google a făcut un anunț în acest sens.

Va folosi aceste valori noi, combinate cu factori de clasificare existenți, pentru a ajuta la clasarea paginilor.

Rețineți că Google folosește un număr necunoscut de factori pentru a evalua website-urile și a le clasifica.

Unii factori cântăresc foarte mult, dar majoritatea au un impact mai mic.

Combinate, relevă performanța unui website.

Noile valori Web Vitals se alătură mai multor factori existenți pentru experiența pe pagină:

  • funcționalitate mobilă: website-ul dvs. este optimizat pentru mobil?
  • HTTPS: website-ul dvs. folosește o conexiune sigură?
  • utilizare interstițială: website-ul dvs. rămâne departe de ferestrele pop-up?
  • navigare sigură: website-ul dvs. este inofensiv pentru vizitatori?

Acestora li se adaugă acum valori reale, centrate pe utilizator, cum ar fi LCP, FID și CLS menționate anterior.

Combinate, aceste valori iau în considerare tot ceea ce un utilizator experimentează pe un website.

Se încearcă a se veni cu o imagine amplă a performanței website-ului dvs.

Desigur, acesta este doar un alt mod pentru Google de a înțelege cât de bun este website-ul dvs. Ar putea fi ușor să exagerați importanța acestei actualizări.

Va fi imposibil să clasificăm un website cu o experiență de utilizator excelentă, dar cu conținut neplăcut.

Calitatea conținutului domnește în continuare.

În ceea ce privește obținerea unui clasament bun, performanțele și experiența percepută au intrat în joc.

Cu aceste valori, Google a găsit o modalitate de a obține o mulțime de informații care privesc website-ul dvs.

Actualizări Google pentru experiența pe pagină în 2021

Google a fost adesea acuzat că nu a comunicat cu specialiștii SEO și proprietarii de website-uri. În trecut, am văzut că multe actualizări ale algoritmului de bază se întâmplau fără un cuvânt de la Google.

De această dată, motorul de căutare a comunicat cu mult timp înainte această actualizare.

În cazul experienței pe pagină Google ne avertizează de două ori.

Odată cu anunțarea factorilor de clasificare a experienței on page și o dată înainte de lansarea din 2021.

Astfel, Google oferă proprietarilor de website-uri, specialiștilor SEO și dezvoltatorilor suficient timp.

Toate aceste persoane care se ocupă de servicii SEO se pot pregăti pentru actualizare.

Există o mulțime de instrumente noi pentru a aborda modul în care funcționează aceste valori.

Descoperiți cum puteți îmbunătăți website-ul dvs. folosind aceste informații.

Intrați în contact cu această agenție de optimizare SEO pentru mai multe informații!

Nu mai există cerințe AMP pentru Top Stories

Puteți găsi o altă informație interesantă cu privire la actualizarea experienței pe pagină.

Google nu va mai solicita AMP pentru a primi paginile dvs. de știri în secțiunea “Povești de top”.

Acum, orice website bine dezvoltat, validat de Google News, poate viza acest loc de top.

Experiența paginii va deveni un factor de clasare pentru Top Stories. Website-ul dvs. trebuie să fie mai bun. Google a pornit totul pentru ca fiecare proprietar de website să se adapteze modificărilor.

Instrumentele noi sau actualizate vă ajută să obțineți informațiile de care aveți nevoie:

  • Lighthouse în DevTools este acum la versiunea 6.0;
  • PageSpeed ​​Insights încorporează noile valori;
  • noua API de raportare a experienței utilizatorului Chrome este prezentă. Vă permite să accesați până la 28 de zile de date istorice pentru adresele URL;
  • secțiunea de experiență în panoul Performanță DevTools al Search Console oferă un rezumat al performanței;
  • extensia Chrome, Vitals Web poate fi folosită pentru acces rapid la valorile din browser.

Gând final

În trecut, pentru o optimizare SEO, experiența utilizatorului și viteza erau ca un “zbor în orb”. Nu ați avut niciodată cunoștințe cu adevărat bune despre ceea ce face un website să fie rapid.

De-a lungul anilor Google a văzut necesitatea unor valori bune.

A auzit “strigătele” utilizatorilor care aveau nevoie de website-uri prietenoase, sigure și rapide.

Anunțând aceste valori (ca factori de clasificare) Google face ca experiența pe pagină să poată fi măsurată. Se consideră că este suficient de utilă pentru a evalua website-urile după acești indicatori.

Nu uitați, actualizarea nu va fi lansată până în primăvara lui 2021, dar instrumentele sunt deja accesibile.

Acestea pot fi accesate și utilizate astfel încât să puteți începe să testați și să îmbunătățiți website-ul dvs.