Afacerile mici trebuie să facă față nenumăratelor provocări în fiecare zi. Deoarece trebuie să lucreze…
Strategii SEO – Cum să fac SEO!
Strategii SEO – La ora actuală au apărut tot felul de agenţii sau persoane care oferă servicii SEO şi spun cu toata încrederea că SEO, nu înseamnă numai înscrieri în directoare sau reţele sociale. Există tactici SEO, esenţiale pentru un website de succes însa, nimic nu se poate construi fără un serviciu de optimizare SEO on-page. În mediul online, rezultatele bune nu vin peste noapte şi nu se poate garanta un loc anume în rezultatele organice ale motoarelor de căutare sau, cine garantează acest lucru nu ştie ce înseamna SEO.
DE UNDE SĂ ÎNCEPEM
Serviciile SEO au rolul de a influenţa motoarele de căutare, de a prezenta partea buna a unui website, cuvintele şi expresiile cheie importante, etc. Toate serviciile aplicate unui website, au o anumită ordine care trebuie respectată şi anume:
- Crearea website-ului – se pot folosi limbaje de programare HTML, PHP, CSS, sau platforme gratuite ca WordPress, Joomla, Prestashop, Magento, etc.
- Optimizarea SEO on-page – se stabileşte structura de link-uri, se optimizează partea de header cu titlu relevant, descriere, cuvinte cheie, se stabilesc tag-urile H1, H2, H3, se optimizează densitatea de cuvinte cheie la conţinut, optimizăm imaginile, fişierele CSS şi JavaScript, se elimină eventualele erori CSS şi XHTML/HTML5.
- Optimizarea SEO off-page (promovarea online) – aici se discută despre directoare Web, directoare de articole, comentarii pe blog-uri, forum-uri, reţele sociale, pagini pe Facebook, Twitter, Linkedin, etc.
- Link Building – acest serviciu face parte tot din optimizarea off-page însa, este puţin mai complicat şi vă sfătuiesc să apelaţi la persoane de specialitate pentru că penalizarea poate veni oricând dacă acest serviciu nu este aplicat cum trebuie.
WEBMASTER TOOLS
Google ne oferă un instrument gratuit care ne ajută să promovăm afacerea noastra în mediul online. Aici sunt incluse toate detaliile tehnice ale unui website, numai că trebuie să petrecem ceva timp pentru a întelege aceste servicii gratuite.
Puteţi găsi în Internet, documentaţii şi clip-uri video despre utilizarea instrumentelor din Webmaster Tools. Referitor la serviciul de statistică Analitycs, pe mine sincer nu mă prea încântă, este foarte complicat pentru utilizatori şi necesită timp.
PAGESPEED INSIGHTS
Aici lucrurile se complică puţin şi nu numai pentru persoanele care nu sunt în acest domeniu, chiar şi pentru cel puţin 80%, dintre cei care vând servicii SEO! Pe mine mă amuză foarte tare când văd în Internet, companii sau persoane care discută despre SEO, servicii de optimizare SEO sau promovare şi la un test făcut cu PageSpeed Insights, procentul de optimizare pentru site-ul lor este extrem de slab. PageSpeed Insights, se referă strict la partea tehnică a site-ului. Este ca şi cum as aduce îmbunătăţiri unei maşini sau cum fac curat în casa şi grădina mea. Nu pot spune că sunt expert în grădinarit dacă curtea şi grădina mea sunt de toata jena, mă mananca balaurii acolo şi eu mă bat cu pumnii în piept că sunt bun.
Nu există profesionist în domeniul SEO, care să nu se ocupe de optimizarea propiului site, site-ului de prezentare cu care îşi câştigă existenţa, în care explică ce ar trebui făcut sau ce ştie sa faca în SEO, ce servicii vinde în mediul online. Testaţi website-ul dvs. sau al companiei care se ocupa de optimizarea şi promovarea afacerii dvs. pe Internet – Google PageSpeed Insights.
OPTIMIZARE PENTRU DISPOZIVELE MOBILE
O altă coardă sensibilă pentru un website! La ora actuală, traficul venit de pe dispozitivele mobile este destul de mare şi în creştere datorită telefoanelor inteligente şi a tabletelor. În viaţa de zi cu zi, poţi vedea persoane care navighează pe Internet şi când aşteaptă meniul la restaurant. Chiar dacă nu suntem interesaţi de acest trafic, problema este că Google, penalizează site-urile care nu sunt compatibile cu dispozitivele mobile.
În majoritatea tool-urilor de pe website-urile de testare SEO, din Internet, au fost incluse şi teste pentru dispozitivele mobile. Este foarte indicat să testaţi site-ul dvs. cu Google PageSpeed Insights şi să cereţi persoanei sau companiei care a dezvoltat site-ul, să îl facă compatibil cu aceste dispozitive.
Într-adevar, este puţin mai greu să creezi un website, apt pentru dispozitivele mobile pentru că trebuiesc create fişiere CSS separate în care se specifică ce sa se afiseze când site-ul este interogat în browser de pe un telefon mobil şi de pe o tabletă. În mod normal, aceste servicii nu au costuri suplimentare pentru că un website trebuie să indeplinească anumite condiţii şi pentru asta plătim. Dacă accesaţi site-ul dvs. cu un dispozitiv mobil şi pentru vizualizarea conţinutului trebuie să navigaţi în stânga sau dreapta şi să măriţi pentru a citi conţinutul unei pagini, acel website nu este optimizat pentru mobile. Navigarea se face doar în sus şi în jos.
Dacă timpul nu vă permite să testaţi un website şi doriţi să ştiţi cât de bine este optimizat, noi vă oferim un serviciu de testare SEO on-page şi off-page. În urma acestui test, veţi şti exact care sunt problemele la partea tehnică a unui website sau motivele pentru care site-ul Dvs. nu apare în rezultatele organice.