Skip to content
0754 308 781 office[at]kseo.ro
Încrederea clienților, de ce este importantă și cum o putem construi

Încrederea clienților, de ce este importantă și cum o putem construi

Încrederea clienților este la baza fiecărei afaceri și cheia succesului. Nivelurile ridicate de încredere au beneficii multiple.

Cresc vânzările, fac oamenii mai susceptibili să recomande afacerea prietenilor și să devină promotori.

Întreprinderile nu își pot construi această încredere peste noapte.

Însă pot face anumite lucruri pentru a stimula fidelitatea clienților și încrederea față de brand în mod proactiv.

Încrederea clienților se construiește în timp

În mod clar, încrederea clienților se construiește. Factorii care cresc loialitatea față de un brand sunt diferiți.

Totul pornește de la cultura organizațională a companiei.

Cu toate acestea, contează și calitatea produselor/serviciilor, agenții de vânzări, serviciul clienți etc.

Contează cum este soluționată problema cu care se întâlnește un consumator.

Multe branduri se confruntă cu acest aspect. Problemele pot apărea din diferite motive.

Consumatorii vor memora cum au fost tratați atunci când au avut o problemă la interacțiunea cu afacerea.

Tot mai multe afaceri își fac simțită prezența în mediul online.

Imaginea acestora se construiește foarte greu, dar se poate pierde la fel de rapid.

Prin urmare, serviciul de relații clienți trebuie să colaboreze foarte strâns cu echipa ce se ocupă de social media.

Clienții au nevoie de răspunsuri rapide care să soluționeze problema apărută. În acest fel, o afacere obține un client mulțumit.

Un client mulțumit înseamnă de cele mai multe ori un promotor al mărcii respective.

Mai jos, analizăm șapte dintre cele mai bune metode de a construi încrederea clienților.

Dacă afacerea are și o activitate fizică, modul de soluționare al problemelor ar trebui să fie unitar.

Datele clienților trebuie să rămână anonime

Anonimizarea datelor elimină aspectele personale din informații.

O asemenea măsură face aproape imposibilă conectarea materialului cu o anumită persoană.

Importanța acestui lucru a fost pusă în evidență de către cei de la The New York Times.

Au descoperit cum datele locației dezvăluie o cantitate șocantă de detalii despre activitatea unei persoane.

60% dintre clienți s-au simțit nervoși față de companiile care folosesc datele în scopuri de analiză.

55% din persoanele născute după 1979 ar fi mai deschise să-și împărtășească informațiile cu diferite mărci.

Sunt dispuși să împărtășească informații doar dacă aceste mărci ar promite un anonimat total.

Luați această abordare atunci când este posibil. Confirmați clienților că o faceți prin publicarea politicilor de colectare și utilizare a datelor pe site.

Asigurați-vă că informațiile sunt într-un limbaj ușor de utilizat pe care oamenii îl înțeleg.

Reduceți experiențele rele pentru a crește încrederea clienților

Clienții pot pierde încrederea într-o afacere după o experiență neplăcută.

Vor avea așteptări ridicate cu privire la ceea ce poate și ar trebui să ofere un brand.

Dacă nu îndepliniți aceste așteptări, vor pleca în altă parte.

Când aveți în vedere modul de a construi încrederea clienților trebuie să țineți cont că e un efort atotcuprinzător.

Acest efort se întinde pe fiecare parte a interacțiunii.

Este important să faceți tot ce puteți pentru a reduce probabilitatea unor întâlniri negative.

Un sondaj recent a indicat că 43% dintre oameni au înregistrat o listă neagră după o experiență neplăcută.

Mai mult, 34% au decis că vor înceta colaborările cu aceste branduri după o singură interacțiune negativă.

Începeți prin a alege câteva lucruri pe care să vă concentrați atunci când construiți relații cu clienții.

Atât offline, cât și online.

De exemplu, asigurați-vă că aveți politici clare de rambursare.

Aveți nevoie și de sisteme în vigoare pentru a vă asigura că orice întrebări sunt tratate în timp util.

Cereți feedback și încurajați sugestii cu privire la modul în care compania poate să se îmbunătățească.

Când clienții știu că vă pasă, este posibil să fie mai dispuși să arate înțelegere.

Arătați clienților că sunteți corecți

Un număr tot mai mare de clienți se așteaptă ca întreprinderile să acționeze etic.

Oamenii vor ca afacerile să facă ceea ce trebuie atunci când operează. Încrederea mărcii crește atunci când oamenii se simt încrezători. Când companiile fac tot ce pot pentru a face lumea mai bună.

Din datele barometrului de încredere Edelman din 2019 au rezultat informații interesante.

81% dintre respondenți au spus că “trebuie să poată avea încredere în marcă pentru a face ceea ce este corect”.

Acțiunile din acest domeniu vor lua diferite forme pentru diferite companii, în funcție de activitatea lor.

Doriți să vă construiți loialitatea față de marcă? Selectați aspectele care au cel mai mult sens pentru afacerea și obiectivele dvs. Trebuie neapărat să le puteți susține.

Apoi, asigurați-vă că eforturile dvs. sunt autentice. Asigurați-vă, de asemenea, că clienții dvs. știu despre asta și pot avea încredere că faceți lucrurile corecte.

După ce decideți ce domenii trebuie evidențiate, încorporați-le în branding pe toate platformele.

Unitatea și coerența cu care comunică un brand sunt importante.

Mențineți bunele practici de securitate cibernetică

Securitatea cibernetică este un alt domeniu în care vă puteți construi încrederea cu clienții.

Mulți oameni adoră comoditatea și eficiența cumpărăturilor online.

Cu toate acestea, nu sunt atât de încântați dacă o companie de e-commerce își pune datele în pericol.

Ping Identity a constatat că 63% din oameni consideră că o companie e responsabilă de protejarea informațiilor. 81% au spus că nu vor face afaceri cu o companie ce a avut o încălcare a datelor.

Protecția datelor se întâmplă în mai multe moduri.

Una dintre opțiunile principale este consolidarea elementelor de securitate cibernetică.

Utilizatorii ar trebui să ia în considerare adoptarea modelului de identitate cu încredere zero.

Încrederea nu este asumată, verificarea este necesară pentru fiecare solicitare de acces.

Care este motivul pentru care abordarea încrederii zero este atât de atrăgătoare pentru companii?

Statisticile arată că o autentificare de succes încălcată este nedetectată în medie 200 de zile. Acest lucru oferă hackerilor mult timp pentru a face pagube unei companii.

Ce înseamnă mai exact modelul de încredere zero?

Obținerea informațiilor nu garantează că o parte neautorizată se bucură de libertatea de a provoca o pagubă.

Clienții ar trebui să fie, de asemenea, încrezători în măsurile dvs. de securitate cibernetică.

De exemplu, crearea unui mod sigur pentru ca oamenii să poată intra sau să confirme detaliile de plată.

Google My Business poate crește încrederea clienților

Un profil Google My Business (GMB) vă permite să oferiți informații exacte despre afacerea dvs. De exemplu, orele de program și locația acesteia.

Faptul că clienți pot găsi informații despre locația afacerii dvs. scade din reticența acestora.

Un studiu BrightLocal a analizat 45.000 de profiluri GMB în 36 de industrii.

Afacerile primesc interacțiuni mai multe de la clienți când au mai multe imagini pe profilul lor GMB.

Mai multe imagini pe un profil GMB au însemnat o creștere directă a vizitelor de pe website.

Acest lucru este posibil pentru că fotografiile oferă oamenilor o idee despre ce să se aștepte.

Proprietarii de companii ar trebui să adauge imagini la profilurile lor. În acest fel, pot să ofere utilizatorilor impresii exacte. De asemenea, pot și să-i încurajeze să viziteze sau să interacționeze altfel cu compania.

Adăugarea de imagini este o modalitate excelentă de a încuraja încrederea inițială.

Oamenilor le place să vadă unde merg sau cu cine vor interacționa.

Asigurați-vă că serviciul dvs. se potrivește apoi încrederii lor inițiale.

Aveți grijă să vă păstrați imaginile actualizate și relevante.

Fiți transparent cu privire la datele colectate

Colectarea datelor este o practică inevitabilă pentru persoanele care conduc o afacere.

Însă, ar trebui să fiți pregătiți cu privire la motivul pentru care le adunați și ce veți face cu ele.

Gândiți-vă dacă informațiile pe care le doriți vă ajută să conduceți compania fără a face rău clienților.

Nu solicitați detalii suplimentare inutile.

În proporție de 35%, oamenilor nu le plac companiile care colectează date despre istoricul navigării. Însă, 75% au afirmat că nu le place când companiile știu motivul pentru care au achiziționat un produs.

Fiți sinceri cu clienții despre motivul pentru care colectați date.

Prezentați-le modul în care acestea conduc la rezultate mai bune pentru ei.

Oferiți-le modalități simple de a renunța la diferite tipuri de conținut.

De asemenea, permiteți-le să aleagă modul în care luați legătura.

A face aceste lucruri simple poate ajuta la crearea loialității clienților.

Acest aspect le oferă oamenilor mai mult control asupra modului în care le gestionați informațiile.

Creșteți încrederea mărcii printr-un proces clar de checkout

Cumpărând dintr-un magazin online, un client are nevoie de o cantitate semnificativă de încredere în companie.

El trebuie să fie încrezător că îi veți trata detaliile sensibile cu grijă.

Mai mult, cumpărătorii nu vor să creadă că o companie îi împinge într-un proces care provoacă neliniște.

Un sondaj de la Baymard Institute a constatat că există mulți factori care pot face o persoană să renunțe la o achiziție.

Primele cinci motive au fost:

  • website-ul a necesitat crearea unui cont;
  • procesul de checkout a fost prea lung sau complicat;
  • website-ul nu a permis să vadă sau să calculeze costul total în avans;
  • website-ul a avut erori sau s-a prăbușit;
  • clientul nu a avut încredere în website-uri care solicitau informații despre cardul de credit.

Puteți ajuta clienții să se simtă încrezători în timpul procesului de finalizare.

Indicați diferitele etape pe care trebuie să le treacă o persoană.

Permiteți-le să revină la pasul anterior, dacă este necesar, fără a anula achiziția.

Mai mult, clarificați costurile de transport cât mai devreme. Oamenii vor să afle costul total al achiziției. Nu apreciază obținerea de detalii despre taxele de transport la finalul tranzacției.

Gând final

Doriți ca un client să realizeze o conversie când ajunge pe website?

Investiți timp pentru a construi loialitate pentru rezultate semnificative. Mai ales, dacă afacerea dvs. depinde de veniturile încasate din mediul online.

Construirea încrederii clienților este o parte vitală a afacerii dvs. și va fi o investiție eficientă. Cultivarea loialității necesită un efort continuu, dar angajarea în acest sens va aduce recompense de lungă durată.

Atunci când creșteți încrederea clienților trebuie să fiți conștienți la strategia de promovare web.

Serviciile de optimizare SEO sunt eficiente dacă urmăriți un clasament înalt în rezultatele motoarelor de căutare.

Dacă aveți nevoie de servicii SEO complete, datele noastre de contact sunt la dispoziția dvs.

Nu ezitați să ne contactați pentru a beneficia de o ofertă personalizată și adaptată nevoilor pe care le aveți.