Skip to content
0754 308 781 office[at]kseo.ro
Nume de Domeniu

Nume de domeniu pentru o afacere

Nume, cum să alegeți cel mai potrivit domeniu pentru o afacere. Aveți de gând să configurați un website pentru afacerea dvs.?

În acest caz veți avea nevoie de un domeniu.

Alegerea numelui domeniului dvs. este o decizie cheie, așa că ar trebui să fie gândită cu atenție.

Ar trebui să aibă legătură cu afacerea dvs.? Este necesar să includeți cuvinte cheie? Ar trebui să includă doar numele companiei?

În acest articol de pe blog veți găsi răspunsuri la toate aceste întrebări!

Nume de domeniu: ce este și de ce e important?

Un domeniu nu este altceva decât o adresă unică atribuită unui website. Funcționează ca o “vitrină” a companiilor și a mărcilor de pe web.

Este ceea ce introducem în bara de căutare pentru a vizita un anumit website. A avea un domeniu web este esențial pentru buna funcționare a unui website.

Ce este interesant, un domeniu specific duce întotdeauna la un singur website.

Însă, un website poate fi disponibil în domenii diferite.

Nu recomandăm cu tărie așa ceva, deoarece are ca rezultat duplicarea. Acest lucru este foarte important din punctul de vedere al unei persoane care creează un website.

Odată achiziționat, domeniul nu poate fi utilizat de nimeni altcineva.

Excepție, în cazul în care proprietarul decide să îl vândă sau expiră termenul pentru care a fost înregistrat și nu este prelungit.

De ce este important să alegeți un nume de domeniu potrivit pentru afacerea dvs.?

În primul rând, funcționează ca o  “vitrină”, fiind vizibil în bara de adrese.

Va fi folosit de clienții dvs. obișnuiți sau potențiali pentru a recomanda afacerea și altora.

Un domeniu este un element care contribuie la crearea conștientizării mărcii

Un nume atrăgător va fi ușor amintit de publicul țintă. Acesta ar trebui să evoce emoții și conotații pozitive.

Merită să luăm în considerare modul în care este construit un domeniu web.

Fiecare adresă începe cu un protocol. Nu trebuie să îl introducem de fiecare dată în bara de adrese.

Va apărea întotdeauna automat după confirmarea adresei URL.

Acest amănunt asigură că website-ul este afișat corect.

Cele mai frecvente protocoale sunt HTTP și HTTPS. Prima este o versiune neprotejată a unei pagini.

Datele transmise între server și browser-ul dvs. pot fi interceptate de persoane neautorizate.

Alegând protocolul HTTPS, ne bazăm pe o securitate deja menționată a datelor transmise.

Mai mult, protocolul HTTPS are un impact asupra clasării website-ului în rezultatele motorului de căutare.

Google dorește să protejeze utilizatorii și datele lor, de aceea are încredere în website-uri mai sigure.

Puteți modifica protocolul website-ului dvs. în orice moment.

Extensia unui nume de domeniu

Extensia de domeniu este un element integrant și semnificativ al fiecărei adrese web.

Sarcina principală este de a indica intervalul și caracterul unui anumit nume.

Diviziunea principală a extensiilor este pe nivele.

1. Domeniu de nivel superior (TLD)

Primul tip de extensii de domeniu sunt domeniile de nivel superior (TLD).

Acestea sunt determinate de locația lor geografică.

Prin urmare, website-urile românești, olandeze, italiene, germane sau asiatice vor avea alte extensii.

Printre ele, veți găsi:

  • naționale, care sunt întotdeauna cu două litere. Exemple de TLD naționale sunt: ​​.ro pentru România, .us pentru SUA, .gb pentru Marea Britanie, .nl pentru Olanda etc.;
  • continentale, de exemplu: .eu, .asia.

Alte domenii de nivel superior utilizate frecvent sunt:

  • .com, destinate website-urilor create în scopuri comerciale sau pentru magazine online;
  • .edu, adică website-uri concepute în scopuri educaționale;
  • .gov, care duc la portaluri guvernamentale și politice;
  • .info, pentru website-uri cu informații generale, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii;
  • .org, adică website-uri dedicate organizațiilor neguvernamentale, așa-numitele “non-profit”.

2. Subdomenii

Subdomeniile provin din domenii de nivel superior prin adăugarea unei abrevieri adecvate.

De exemplu, legate de o anumită regiune a unei țări.

Alte exemple de subdomenii pot fi acele pagini care indică o secțiune a unui website.

De exemplu, news.google.com, meteo.repubblica.it. În acest fel, domeniile de nivel următor sunt create.

Extensiile pot consta din orice secvență de caractere.

Cu toate acestea, ele trebuie separate prin puncte, creând un domeniu de nivel secundar.

Un subdomeniu poate fi creat doar de către proprietarul unui anumit domeniu.

Acest proces este gratuit și nelimitat. Asta înseamnă că puteți crea cât de multe subdomenii doriți.

Este atât de importantă alegerea unui nume de domeniu?

Extensia de domeniu pe care o alegeți este extrem de importantă pentru optimizare SEO.

Doriți ca website-ul dvs. să fie la un nivel înalt în rezultatele căutării din Germania sau Italia? Domeniile de nivel național de top, cum ar fi “.de” sau “.it” vor fi cea mai bună alegere.

E posibil să alegeți și un nume de domeniu care să conțină diacritice. Însă, nu sunt chiar cele mai recomandate.

S-ar putea să vă afecteze în mod negativ rata de respingere.

Dacă doriți să obțineți un succes global, domeniul “.com” este cea mai bună opțiune.

Decideți să folosiți o extensie de domeniu regional? Va fi mult mai dificil ca website-ul să se claseze în rezultatele motorului de căutare la scară națională sau globală.

Cum să alegeți numele de domeniu cel mai bun?

Luați în considerare care ar trebui să fie viitorul dvs. nume de domeniu.

Mai presus de toate, un nume de domeniu trebuie să fie simplu. Astfel, utilizatorii vor putea să și-l amintească ușor.

După cum am menționat deja, utilizarea diacriticelor nu este o idee bună.

Cu cât numele este mai scurt, cu atât mai bine. Numărul de caractere este limitat și nu ar trebui să depășească 63.

Ar trebui să vă amintiți că numele de domeniu nu este sensibil la majuscule.

Mulți proprietari se întreabă dacă un nume de domeniu bazat pe cel al companiei e o alegere bună. Și au tot dreptul.

Datorită acestui fapt, puteți să vă construiți imaginea de brand. Mai mult, un astfel de nume de domeniu este memorabil pentru potențialii clienți. Este un bun început pentru crearea de relații pozitive cu aceștia.

Nou? Sau poate folosit? Ce nume de domeniu este mai bun?

După ce ați ales numele perfect pentru website, următorul pas este să îl cumpărați. Aveți 2 opțiuni:

  1. domeniu nou, niciodată folosit anterior. Alegerea nu implică “lupta” cu istoricul problematic al domeniului sau spam-ul de legături. Va trebui să construiți de la zero autoritatea paginii;
  2. domeniu deja folosit, adică unul care are propriul istoric și propriile legături. Aceasta este o soluție bună pentru domeniile care au deja parametri mari sau o serie de vizite. Google are încredere în astfel de domenii.

Înainte de a cumpăra un domeniu folosit este necesar să verificați istoricul acestuia.

Există numeroase instrumente pe internet care vă vor ajuta în acest sens.

După introducerea unui nume de domeniu, obținem informații despre “vârsta” acestuia.

De asemenea, puteți avea acces și la capturile de ecran dintr-o anumită perioadă.

Istoricul domeniului nu arată conținut de spam?

Nu a fost interzis de Google și nici nu există semne ale unui atac cibernetic?

Puteți decide să îl cumpărați.

Domeniu cu sau fără www?

Nu uitați că “www.kseo.ro” și “kseo.ro” sunt două domenii complet diferite.

Acestea pot duce la două website-uri diferite. În trecut, utilizatorii erau obișnuiți cu versiunea “www”.

Acum, multe website-uri nu mai includ prefixul “www” în adresele lor. De ce? Nu are impact asupra funcționării corecte a website-ului sau a procesului de optimizare SEO.

Decideți să administrați ambele domenii în același timp? Vă va afecta activitățile și diversele servicii SEO.

Link-urile pe care le construiți sunt împărțite între două website-uri separate. Prin urmare, nu sunt foarte eficiente.

Deci, dacă aveți deja două versiuni ale website-ului dvs. alegeți una dintre ele. Nu uitați să setați redirecționări 301.

Merită să plasați cuvinte cheie într-un nume de domeniu?

Numele de domeniu poate avea un impact asupra clasamentului în rezultatele căutării.

Impactul nu este întotdeauna atât de pozitiv pe cât am putea crede.

Exista o convingere că un website trebuie să conțină cuvinte cheie în numele său.

Cu toate acestea, pentru Google, cuvintele cheie într-un nume de domeniu devin tot mai puțin importante.

Motorul de căutare nu susține website-uri ce conțin cuvinte cheie nenaturale în numele de domeniu.

Algoritmul Google este capabil să recunoască intenția, iar numele este tratat de acesta ca o marcă. Poate fi o soluție bună să alegeți un nume de domeniu identic cu numele companiei dvs.

În acest fel, veți dezvolta conștientizarea mărcii din partea clienților și a utilizatorilor. Cu alte cuvinte, vă poate ușura eforturile de promovare web.