skip to Main Content
0754 308 781 office[at]kseo.ro
Performanţe SEO – Optimizarea Unui Website

Performanţe SEO – Optimizarea unui Website

Performante SEOOptimizarea unui website este piatra de temelie în SEO, serviciu pentru care se depune multă muncă în scopul unor rezultate cât mai bune. Problema este că nu ai cum să optimizezi tot conţinutul unui website, mai ales dacă aproape zilnic scrii sau publici anumite articole sau produse în magazinele online. Cand vine vorba de selecţia cuvintelor cheie principale, putem spune că este o adevarată artă.

Nu trebuie să pierdem din vedere că de fapt, ce publicăm pe site-ul nostru este un fel de trimitere către utilizatorul final, adică persoana sau persoanele care vor vizita articolul sau produsul respectiv. În cazul în care ne vom gândi la o optimizare doar pentru motoarele de căutare, timpul petrecut pe pagina respectivă sau pe articolul respectiv, va fi de ordinul secundelor, informatia respectivă nu prezintă interes iar motoarele de căutare vor considera că informaţia respectivă nu are relevanţă, astfel încât va fi scoasă din rezultatele organice.

Păstrând aceleași principii, vom pune în prim plan partea de optimizare fizică a site-ului, adica imaginile, fişierele CSS şi JavaScript. Ştim foarte bine că fişierele CSS, trebuiesc comprimate şi puse în partea de sus, cat mai sus in <head>, iar fişierele JavaScript, cât mai jos, adică în footer. La orice interogare în browser, site-ul meu va încarca în primă faza CSS-ul. Informaţiile de genul acesta sunt cât se poate de clare şi se poate testa cu Google Pagespeed Insights. Google, ne arată clar ce este bine şi ce este rău în configurarea site-ului nostru.

Adăugarea de conţinut proaspăt poate fi o provocare pentru orice website, indiferent de domeniul prezentat însa, un conţinut proaspăt şi chiar de interes pentru utilizatorul final, nu are putere dacă lipsesc principiile de baza în SEO, adică titlu relevant, descriere, H1, H2, ceva „bold”, etc. şi nici invers, adică aplicate doar principiile de bază SEO şi fara un conţinut relevant. Greu este pentru magazinele online, care ar trebui să adauge conţinut la fiecare produs în parte, lucru care ne duce catre o latură consumatoare de timp.

Motoarele de căutare pun în valoare unicitatea conţinutului în primul rând, adică relevanţa informaţiei publicată apoi, extrag ce este important din articolul respectiv şi scos în evidenţa atunci când o persoană cauta în Internet, o expresie care are legatură cu articolul publicat. Dacă acest articol (informaţie), este ajutat printr-o descriere bună, un titlu bun, H1, H2, o expresie „boldită”, etc., atunci informaţia respectivă va fi în top.

Dacă fac referire la unul din algoritmii Google şi anume la Google Panda, care a facut dezastru începand din anul 2011, el este concentrat pe conţinut, conţinut de calitate, eliminarea tonelor de website-uri care făceau SPAM. Titlul şi meta tag-urile, oferă o mare oportunitate în optimizarea unei pagini sau a unui articol însa, fara conţinut de ajutor nu va ramâne mult în rezultatele organice dacă prin absurd va ajunge în top.

Factori negativi care pot afecta poziţia în motoarele de căutare

Aspectele tehnice ale unui website, joacă un rol foarte important în promovarea unui website. Va trebui să ştim cum identificăm aceste probleme şi cum se pot elimina. Spuneam mai sus că optimizarea on-page, este vitală pentru un website. Iată ce poate afecta site-ul nostru:

  • Optimizare SEO – dacă veţi accesa link-ul de mai sus care face trimitere către Google Pagespeed Insights, veţi vedea câte probleme aveţi în website, adică procentul real de optimizare. Când aveţi nevoie de servicii SEO şi apelaţi la o companie, ar trebui să testaţi site-ul companiei respective. Mai nou, văd că unele persoane oferă cursuri SEO, am testat site-urile lor şi am ajuns la concluzia că sunt mai slabe decât unele site-uri de prezentare pentru diverse domenii de activitate. Atunci? Ce să învaţ de la asemenea persoane, ce încredere sa am eu dacă site-ul lor este sub limita normală de optimizare!
  • Link-urile moarte – erorile 404, au un impact negativ în promovarea site-ului nostru. Este foarte urât să accesezi un link care apare în rezultatele organice şi să te trezeşti cu „pagina nu mai există”. Google, penalizează site-urile cu astfel de pagini. Puteţi testa în Google Webmaster Tools, la Diagnostics, daca aveţi asemenea link-uri.
  • Optimizarea pentru telefoanele mobile – un website care nu este optimizat pentru telefoanele mobile, este un website fără viitor, un website considerat slab, foarte slab. Optimizarea pentru telefoanele mobile face parte din performanţa generala a unui website şi merită o atenţie sporită.
Back To Top